Selamat Datang Ke Blog Zuliana Zukipli

Selamat Datang Ke Blog Zuliana Zukipli
" Ya Allah..sekiranya rezekiku masih di langit, Engkau turunkanlah ia. Sekiranya masih di bumi, Engkau keluarkanlah ia. Sekiranya masih jauh, Engkau dekatkanlah ia, Sekiranya haram, Engkau sucikanlah ia. Sekiranya susah, Engkau mudahkanlah ia. Berkat keagunganMu, KebesaranMu, KekuatanMu..kurniakanlah kami sebagaimana Engkau kurniakan kepada hamba-hambaMu yang soleh"

Wednesday 15 October 2014

Tips Tak Lalu Minum ESP

Salam semua pembaca ...

Ada setengah orang yang dah biasa minum air soya bila rasa soya ESP tak lalu nak minum.. Contohnya macam saya.. Saya jenis suka minum soya.. Walaupun tak hari-hari, tapi bila singgah 7-E atau Petronas Mesra antara air pilihan yang dibeli ialah air kotak soya.. Sebabnya bila minum air soya boleh bagi rasa kenyang.. Oleh kerana ESP adalah minuman soya yang asli jadi rasanya memang lain sangat dengan minuman soya yang biasa.. Tiada rasa manis dan rasa seperti minum air yang dicampur dengan tepung.. Tapi produk yang baik selalunya memang rasa tak sedap kan? Hehehe…..

Setiap kali bila ada customer yang bertanya pasal ESP mula lah saya rasa serba salah nak cerita tentang rasa.. Bab kebaikan ESP pula takda masalah.. Laju jer bercerita.. Hehe… Ye lah.. Lain orang lain seleranya.. Takut ada yang tak lalu dan membazir pula kalau tak diminum.. Padahal ESP boleh dibancuh dengan minuman lain.. Bukan minum kosong macam tu sahaja..

Setakat ni dah 2 tin ESP saya minum.. Sekarang dah masuk tin yang ke 3 dalam tempoh 5 bulan.. Tak minum setiap hari, cuma ambil masa hari bekerja sahaja.. Sebagai ganti sarapan pagi dan untuk bekalan tenaga di tempat kerja.. 1 sudu ESP setiap kali bancuhan dengan sukatan air dalam 100ml..

Pada sesiapa yang tak lalu minum ESP kosong macam saya boleh lah cuba pelbagai bancuhan ESP.. Boleh campur dengan Milo, Ribena, Peel Fresh, Horlick, Susu Segar, Minuman Yogurt, Nestum dan lain-lain.. Try and error bagi setiap bancuhan dan rasa sendiri.. Mana yang kene pada selera boleh lah teruskan..

Antara bancuhan minuman ESP yang pernah saya cuba ialah susu segar, susu rendah lemak, peel fresh, performance drink shaklee, mealshakes shaklee, vitagen, ribena dan milo.. Kalau saya bancuh ESP kosong nak rasa manis sedikit saya tambah dengan madu asli.. Tapi yang paling sedap saya rasa dan kene dengan anak tekak  seperti gambar di bawah..








 Antara resepi ESP yang telah saya cuba.. Semuanya sedap dan best..!!


Fakta Penting Dalam ESP
  1. Mengandungi 14 protein soya semulajadi
  2. Menggunakan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semulajadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.
  3. Tidak mengandungi kolestrol dan laktosa
  4. Mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat,
    termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya.
  5. Protein soya yang digunakan tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.
Apa kelebihan ESP Shaklee?
  1. Membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  2. Menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
  3. Setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  4. Kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
  5. Indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah







psst.. Bulan ni Shaklee (M) bagi special offer utk ESP.. so alang2 dah promo tu.. jom ambil terus 1 set.. lama lagi expired.. 2015... tapi kalau lambat dan stok satu malaysia dah habis.. jgn nangis naaa... ramai dah order ni.. amik 2-3 tin terus.. contact saya kay... lallalllala... Jom kita bermasker ESP.. have a nice day all 





 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Zuliana Zukipli [ NA ] Shaklee Independent Distributor [ID No : 893409 ] 
012 946 6998 | zulianazukipli@gmail.com

No comments:

Post a Comment